Vanita i Lyxfällan: PR-kupp?

Med närmare en miljon tittare under gårdagen så antar jag att de flesta vet vad och vem Lyxfällan handlade om.
En tjej vid namn Vanita, som efter fem månader i stockholm (utan inkomst) lyckats hamna 180 000 kr back.
Första intrycket sa att detta är en otroligt ointelligent tjej som helt enkelt inte förstår hur dum hon är, men efter ett tag började jag fundera.

Detta liv hon lever är garantera influerat av alla dessa glamourbloggar. Kissie och vad alla nu kan heta. Ett gäng blåsta tjejer vars enda inkomst kommer från bloggen, och tur är väl det då de troligtvis hade jobbat på Malmskillnadsgatan annars… Detta är ett liv även Vanita vill leva, och som hon i programmets skede levde helt på lånade pengar.

I slutskedet på programmet var allt såklart frid och fröjd. Allt löste sig, som vanligt och alla skulder skulle snart vara ett minne blott,  men efter att jag av en händelse kom in på hennes blogg märkte jag snabbt att hon inte har lärt sig ett skit av Lyxfällan.

Var Lyxfällan helt och håller en PR-kupp för att folk, lixom jag, skulle råka snubbla in på hennes blogg, vilket på sikt leder till att hon kan leva detta glamourösa lyxliv på egna pengar? Inte alls otroligt. Ännu en bimbo som har ”slagit” igenom och som inom ett år kommer synas i rutan på andra ställen? Paradise Hotel nästa?